نشستن بیش از حد مهمترین عامل ابتلا به بیماری‌های مزمن

 ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
نشستن بیش از حد مهمترین عامل ابتلا به بیماری‌های مزمن

نشستن بیش از حد مهمترین عامل ابتلا به بیماری‌های مزمنی از قبیل دیابت، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، سندرم متابولیک و ... است.

❌ علاوه بر این که انجام فعالیت‌های بدنی به موقع برای کسانی که مجبورند تمام طول روز را در حالت نشسته کار کنند، ضروری است، مصرف برخی از اقلام غذایی می‌تواند برخی از مخاطرات بهداشتی ناشی از این روند از جمله التهاب را کم کند:

🔸 آووکادو : مصرف این میوه منجر به کاهش التهاب در سلول‌های عضلانی، سرکوب مقاومت به انسولین و حتی کمک به کاهش چربی شکمی می‌شود. یک رژیم غذایی غنی از چربی‌های اشباع نشده خاصیت دیگری هم دارد و آن هم این که منجر به جلوگیری از توزیع چربی بدن در اطراف شکم می‌شود.

🔸 انواع توت ‌ها: خوردن این میوه‌ها منجر به کاهش فرایندهای التهابی و کاهش تاثیرات رادیکال های آزاد در بدن می‌شود.

🔸 آجیل: انواع آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ گیاهی شناخته شده با نام ALA هستند که منجر به کاهش فرایند التهاب در بدن می‌شوند.

🔸 آناناس: ماده قدرتمند التهابی به نام بروملین دارد. بهترین مزیت آناناس این است که عوارض جانبی داروهای ضد التهاب را ندارد.

🔸 روغن زیتون: این نوع روغن مانند ایبوپروفن به مبارزه با التهاب می‌رود. مصرف روغن زیتون همچنین می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را با کاهش وزن موثر کم کند. روغن زیتون یکی از بهترین چربی‌ها برای کنترل وزن است.

🔸 زردچوبه: کورکومین موجود در زردچوبه یک ترکیب فعال با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی است.

🔸 سیر: آلیسین موجود در سیر منجر به سوخت و ساز موثر قند خون، کنترل سطح چربی و کاهش سطح التهاب در بدن می‌شود.

🔸 چای سبز: محتوای پلی فنل موجود در چای سبز اکسیر ضد التهابی قوی نسبت به انواع دیگر چای است. چای سبز خاصیت کاهش وزن نیز دارد و مصرف منظم آن در کسانی که بیشتر ساعات روز بی تحرک هستند، توصیه می شود.

🔸بذر کتان: یک منبع غنی ضد التهاب حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ شناخته شده با نامALAاست. مصرف منظم این نوع امگا ۳ منجر به افزایش توانایی بدن در سوخت و ساز چربی ها می شود.

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.